Üdvözöljük a Zsigmond Ékszer (továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett weboldalon.
Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a www.zsigmondekszer.hu weboldalon (a továbbiakban: Honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybevevő (továbbiakban: Vásárló) általi használatának feltételeit.
Vásárló személyes adatainak kezeléséről az Adatkezelési Tájékoztató címszó alatt olvashat.
A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják. A szerződés nyelve magyar. Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
Vásárló a Honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat:
1. A szolgáltató
Cég neve: Zsigmond Józsefné (e.v.)
Székhelye: 9900 Körmend, Mező u. 25.
Levelezési címe és telephelye: 9900 Körmend, Szabadság tér 8.
Adószáma: 53497505-2-38
Nyilvántartási száma: 1082/2011.
Nemesfém kereskedelmi engedélyének száma: PR2438
Engedélyező hatóság: Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal - Nemesfémvizsgáló és Hitelesítő Hatóság
Számlavezető bank: Raiffeisen Bank
Számlaszám: 12099007-01318539-00100005
Ügyfélszolgálatának telefonszáma: +36 20 340 86 85
Ügyfélszolgálatának e-mail címe: info@zsigmondekszer.hu
Nyilvántartásba vevő szerv megnevezése: Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal
Képviseletében: dr. Pléli-Mosolygó Tünde megbízásából: Szűcs Árpád (főosztályvezető-helyettes)
Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (Ügyszám: 5814472)
2. A honlapon történő vásárlás
2.1. Regisztráció
A Honlap tartalmának minden része elérhető minden Vásárló számára, regisztráció nélkül, így a vásárlás sincs regisztrációhoz (majd belépéshez) kötve.
Vásárlóink regisztrálni a Honlap fejlécében található Belépés/Regisztráció menüpontra kattintást követően tud. A regisztrációs felületen a következő adatokat szükséges megadnia a Szolgáltató részére és a „Regisztráció” gombra kattintani:
A következő megrendelés során már ezek az adatok automatikusan kitöltésre kerülnek.
Vásárló jogosult a regisztrációját bármikor törölni az info@zsigmondekszer.hu e-mail címre küldött üzenettel. Szolgáltató a kérelem beérkezését követő 5 munkanapon belül gondoskodik a regisztráció és a regisztráció során megadott személyes adatok törléséről. Vásárló felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód. A Vásárlói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Vásárló a felelős. Amennyiben Vásárló tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót.
Vásárló vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a rendelés nem teljesítéséért vagy késedelmes teljesítéséért, ha a megrendelés teljesíthetetlenségére vagy kései teljesítésére az okból kerül sor, hogy a Vásárló adatait nem frissítette.
2.2. Megrendelés
Vásárló a Honlapon megrendelhető, kategóriákba (pl. fülbevaló) rendezett termékek között böngészhet, és választhatja ki a megrendelni kívánt terméket.
A kiválasztott termék jellemzői, az árucikkre vonatkozó adatlapon találhatók. Az itt felsorolt jellemzők tájékoztató jellegűek, előfordulhatnak elírások, ezek változtatási jogát a Szolgáltató fenntartja! Továbbá az esetleges elírásokért, (ár, szín, méret stb) felelősséget a Szolgáltató nem vállal, és a változtatás jogát fenntartja.
A Szolgáltató nagy hangsúlyt fordít arra, hogy a megjelenő fotók minősége magas színvonalú és színhelyes legyen. A színek eltérhetnek a valóságtól, mert azok nagyban függnek a felhasználó által használt monitortól, illetve annak beállításától. A Szolgáltató az ebből eredő károkért, és félreértésekért felelősséget nem vállal.
A www.zsigmondekszer.hu weboldalon megjelenő órák és ékszerek a készlet erejéig vásárolhatók meg. A Szolgáltató a készletet, és a termékek listáját folyamatosan ellenőrzi, és frissíti, de előfordulhat, hogy a Vásárló által megrendelt terméket egyidejűleg több felhasználó is megrendelte. Ebben az esetben a megrendeléseket a Szolgáltató a beérkezésük sorrendjében teljesíti. A nem teljesíthető rendelésről a Vásárló legkésőbb a következő munkanapon külön értesítést kap. Amennyiben a Vásárló által megrendelt termék nincs a web áruház készletén, és az a Vásárló számára megfelelő időpontig nem szállítható le, úgy jogában áll a vásárlási szándékától elállni.
Vásárlónak lehetősége van a Honlapon található „Keresés” kereső mezőt kitöltve, az általa megvásárolni kívánt termékre név, kód, típusszám (stb.) szerint is rákeresni. Ha a Honlapon eladásra meghirdetett valamely termék megfelel a Vásárló keresésének, akkor a rendszer azt megjeleníti.
Vásárló a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról, egyéb tulajdonságáról, a termék nevére vagy a termék képére kattintást követően tájékozódhat.
Vásárló a termék jellemzőiről tájékoztatást nyújtó felületen, a „Kosárba” gombra kattintva választhatja ki a megrendelni kívánt terméket és helyezheti virtuális kosarába.
Később a Vásárló a Honlap felső menüjében található „Kosárban” címszóra kattintva tudja kosarának tartalmát ellenőrizni. Ezen a felületen a Vásárló még bármikor módosítani tud kosarának tartalmán, hiszen lehetősége van arra, hogy töröljön terméket kosarából, illetve a termék mennyiségén (darabszámán) is változtatni tud a darabszám pontos kiválasztásával.
(A „Vissza” gombra kattintva Vásárlót a Honlap visszanavigálja a termékkategóriát bemutató felületre, ahol Vásárló folytathatja a Honlapon a termékek közötti böngészést.)
Vásárlónak ezen a felületen van lehetősége eldönteni, hogy regisztráció nélkül, regisztrációval, vagy már regisztrált felhasználóként belépve véglegesíti rendelését. A szerződéseket nem iktatjuk.
A megrendelés elküldéséhez további adatok megadása kötelező:
Bármely szállítási mód választása azt jelenti, hogy a termék a GLS futárszolgálat igénybevételével kerül kiszállításra, melynek díja fizetési módonként változik és hozzáadásra kerül a termék árához (kivétel: ha Ön törzsvásárlónk, illetve 30.000.-Ft feletti vásárláskor a kiszállítás díjmentes). Személyes átvétel esetén a Vásárló kiválaszthatja, hogy melyik üzletünkben kívánja átvenni a kiválasztott terméket. Ez esetben fizethet készpénzben, vagy bankkártyával.
A fizetési és szállítási mód kiválasztása, a személyes-, és számlázási adatok kitöltése után az „Adatellenőrzés” adatlapjához navigál az oldal. A „Vissza” gombbal még visszaléphet a Vásárló, a ”Rendelés” gombra kattintva pedig a rendelés visszaigazoló oldalára jut a Vásárló. A rendelés feladása tehát a „Rendelés” gombra kattintással történik, ami a Vásárló részére fizetési kötelezettséget keletkeztet. Megrendelés elküldése után rövid összefoglalót olvashat a Vásárló, a megrendelése legfontosabb részleteiről.
2.3. Termékek ára
A Honlapon megjelenített termékek vételára az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazó módon (bruttóban) van feltüntetve. A termékek mellett feltüntetett vételár nem tartalmazza a kiszállítás költségét. Vannak díjmentes, gyári díszdobozban szállított termékeink, illetve adott termékekhez, igény szerint a Vásárló díszcsomagolást kérhet, a termék adatlapján található lehulló listából.
A termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre.
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz, beleértve a házhoz szállítás díját is, amennyiben házhoz szállítással rendelte meg a terméket.
2.4. Adatbeviteli hibák javítása
Vásárlónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a Honlapon bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására, akár a saját fiókjában, melyet regisztrált Vásárlóink a Honlap fejlécében megtalálható „Adataim” menüpontra kattintva érhetnek el. Adatbeviteli hibának minősül például egy rosszul megadott mennyiség, rossz termék elhelyezése a kosárban, rendelési adatok elírása stb. (pl. szállítási vagy számlázási cím, stb).
2.5. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
A Vásárló által elküldött ajánlat megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja a Vásárló részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vásárló által a vásárlás, illetve regisztráció során megadott adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget.
E visszaigazoló e-mail Szolgáltató részéről a Vásárló által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre Szolgáltató és Vásárló között.
Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt. Amennyiben nem kapott visszaigazoló e-mailét a Vásárló, és a postafiókja „Spam/Kéretlen üzenetek” részében sem találja, haladéktalanul jelezze azt írásban a Szolgáltató felé az info@zsigmondekszer.hu címre.
Ha Vásárló rendelését már elküldte a Szolgáltató részére és hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt 1 napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé, a nem kívánt rendelések teljesítésének, vagy a hibás teljesítések elkerülése érdekében.
A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
2.6. Fizetés
Fizetés utánvétellel készpénzben a futárnak vagy az üzlethelyiségben az eladónak: Amennyiben a Honlapon megrendelt termék futárszolgálattal kerül kiszállításra vagy személyes átvétellel került megrendelésre, a Vásárló a megrendelés végösszegét közvetlenül a futárnak teljesíti készpénzben vagy az üzlethelyiségben az eladónak.
Banki átutalással történő fizetés: a megrendelt termék ára, valamint a hozzá tartozó csomagküldési díj banki előre utalással is kiegyenlíthető. Ebben az esetben az utalás a megrendelés visszaigazolásának megérkezését követően indítható, a következő bankszámlaszámra: 12099007-01318539-00100005. A megrendelés visszaigazolás tartalmazza az összes adatot és információt, mely az utalás teljesítéséhez szükséges. Az utalás megjegyzés rovatában a megrendelés visszaigazolási számát vagy a mellékletként küldött átutalásos számla sorszámát fel kell tüntetni. A vételár beérkezése után kerül a megrendelt termék postázásra.
Simple Pay - online fizetési rendszer
Adattovábbítási nyilatkozat: Mint vásárló, tudomásul veszem, hogy a bankkártyás fizetés során a Zsigmond Józsefné e.v. (9900 Körmend, Mező u. 25.) adatkezelő által a Zsigmond Ékszer webshop (https://zsigmondekszer.hu) felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft. (1143 Budapest, Hungária körút 17-19.), mint adatfeldolgozó részére.
Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: [név, e-mail cím, számlázási cím adatok és szállítási cím adatok] Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-aff
További tudnivalókat itt talál a Simple Pay fizetési rendszerről.
Karikagyűrű vásárlás esetén, a Vásárló által megküldött „Ajánlatkérő űrlap” alapján, a Szolgáltató meghatározza a megrendeléshez szükséges előleg mértékét, amely összeget a Vásárló szintén banki előreutalással egyenlíthet ki. Az előleg beérkezését a Szolgáltató elektronikus levél formájában igazol vissza a Vásárló részére. A karikagyűrűk elkészültével a Szolgáltató e-mailben értesíti a Vásárlót a pontos végösszegről. A fennmaradó összeget a Vásárló szintén banki átutalással tud kiegyenlíteni. A karikagyűrűk a vételár beérkezése után kerülnek kipostázásra. (Teljes körű leírás a karikagyűrűk termékoldalán található „Karikagyűrű vásárlás menete” címszó alatt található).
200.000.-Ft összértékű vásárlás felett, fizetési módként a Szolgáltató kizárólag banki előre utalást vagy bankkártyás fizetési módot fogad el.
2.7. Számla
Szolgáltató a megrendelt termékek kiszállításakor Vásárló részére, a kifizetés igazolására, a termékkel együtt számlát ad.
2.8. Kiszállítás feltételei, átvételi lehetőségek
2.8.1. Futárszolgálattal
A Honlapon leadott rendelések kiszállítása a GLS futárszolgálattal történik az online rendelés során a Vásárló által megadott címre. A csomag biztosított küldeményként kerül feladásra.
A futárszolgálat hétfőtől-péntekig, 08:00-17:00 óra között kézbesíti a megrendeléseket. Amennyiben Vásárló ebben időszakban nem tartózkodik a megadott címen, szállítási címként célszerű olyan szállítási címet megadni (pl. munkahely címe), ahol a szállítási időszakban a Vásárló biztosan át tudja venni a megrendelt terméket. Amennyiben a Vásárló munkahelyi címre kéri a kiszállítást, feltétlenül gondoskodnia kell arról, hogy tudjanak a csomag érkezéséről, és legyen valaki, aki azt át tudja venni (pl.: portás stb.), valamint rendelkezzen az átvételhez szükséges összeggel.
A küldemény feladásakor a GLS Futárszolgálat automatikus üzenetben küldi el a Vásárló részére a csomag ragszámát, és a szállításhoz kapcsolódó általános információkat, a kézbesítés várható időpontját.
Ha az első kiszállításkor a futár nem találja a Vásárlót az általa megadott szállítási címen, akkor egy értesítőt hagy a postaládádban, vagy az ajtón a telefonszámával. A következő munkanapon a csomag újra kiszállításra kerül, ill. a Vásárlónak lehetősége van a futárral az értesítőn megadott telefonszámon másik időpont egyeztetésre.
A futárszolgálat összesen kétszeri kézbesítést kísérel meg, azonban, ha a 2. kiszállítás is sikertelen – Vásárlónak felróható okból - és az őrzési idő is letelik, akkor a futárszolgálat a terméket visszaszállítja Szolgáltatóhoz és a Szolgáltató azt továbbértékesítheti, a megrendelést pedig törölheti. Ilyen esetben, ha a Vásárló utólag mégis kéri a termék újbóli kiszállítás, köteles az új kiszállítás költségét is megfizetni a Szolgáltató részére. Azon Vásárlók, akik önhibájukból nem veszik át a megrendelt terméket, és az visszaszállításra kerül a Szolgáltatóhoz, legközelebbi rendeléseiket már csak előre utalással, vagy bankkártyás fizetési lehetőséggel teljesíti a Szolgáltató, megelőzve a további sikertelen kézbesítések díjának kifizetéséből adódó anyagi károkat.
A terméknek a futártól való átvételével illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, ami azt jelenti, hogy az átvételt követően a Szolgáltatónak utólag mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni. A szállítólevél aláírásával tehát elismeri, hogy az átvett csomag mind külsőleg, mind pedig tartalmát illetően megfelel a megrendelésében foglaltaknak (nem hiányos a csomag tartalma, nem sérült a csomagolás vagy a termék).
A csomag átvételekor a kézbesítő jelenlétében a Vásárló köteles ellenőrizni annak külső sértetlenségét. Ha a csomag kívülről szemmel láthatóan sérült, kérjük, ne vegye át a csomagot!
Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét Szolgáltató díjmentesen biztosítja. Az átvételt követően észlelt sérülésért Szolgáltató felelősséget nem vállal!
Az esetleges további reklamációk érvényesítése érdekében, kérjük őrizze meg a csomag kifizetését igazoló bizonylatot.
2.8.2 Átvétel GLS csomagpont átvevőhelyen
A Honlapon megrendelt terméket a Vásárló az általa választott – a GLS futárszolgálat által meghatározott - átvételi helyre is kérheti. GLS csomagponton készpénzzel, vagy bankkártyával tud fizetni a vásárló.
Előnyei: átvételi lehetőség több mint 100 GLS CsomagPontban, a címzett részére e-mail küldés a csomagleadás időpontjáról, hosszabb nyitva tartás, országos lefedettség.
Az aktuális csomagpontok listája a www.gls-hungary.com honlapon megtekinthető.
2.8.3. Kiszállítás költsége
Szállítási díjak Magyarország területére:
Csomagszállítási díj utánvét esetén (30.000 Ft-ig): 1.800 Ft
Csomagszállítási díj előre utalás esetén: 1.200 Ft
Csomagszállítási díj GLS csomagpont átvevőhelyre: 1.800 Ft
Utánvét díja összeghatár szerint:
2.8.4. Kiszállítás határideje
A megrendelés kiszállításának határideje 1-3 munkanap.
A pénteken megrendelt ékszerek esetén előfordulhat, hogy a megrendelt terméket csak kedden kapja meg a Vásárló. Természetesen Szolgáltató törekszik a gyors kiszolgálásra.
A Szolgáltató késedelme esetén a Vásárló jogosult póthatáridőt kitűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a Vásárló jogosult a szerződéstől elállni.
A Vásárló póthatáridő kitűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől elállni, ha
2.9. Személyes átvétel
A megrendelt termékek személyesen is átvehetők a Szolgáltató üzleteiben, az alábbi címeken, nyitvatartási időben:
9900 Körmend, Szabadság tér 8.
9900 Körmend, Sport u. 5. (Tesco üzletsor)
3. Elállási jog
3.1. Elállási jog gyakorlásának menete
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).
Fogyasztó a szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet értelmében jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
Fogyasztót megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
Szolgáltató a 45/2014 (II.26.) Korm. rendeletben megjelölt elállási jog gyakorlására nyitva álló 30 naptári napot biztosít arra, hogy a Fogyasztó elállási jogát gyakorolhassa.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja a következő linken keresztül elérhető elállásinyilatkozat - mintát is, de nem kötelező. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt (akár a 30. napon) elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a 3. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Mindkét esetben a Szolgáltató emailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 30 naptári napon belül (akár a 30. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére (9900 Körmend, Szabadság tér 8.) indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 30 naptári napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 30 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli, kivéve, ha a Szolgáltató vállalta e költségek viselését. Szolgáltató azonban nem vállalja sem a visszaszállítás megszervezését, lebonyolítását, továbbá nem vállalja át a Fogyasztótól a termék visszajuttatás költségét sem. Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 30 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
A visszatérítés során banki átutalásos fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A Szolgáltató tehát követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát - megtérítését.
3.2. Fogyasztót mely esetekben nem illeti meg az elállási jog:
Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak. (pl. gravírozás méretmódosítás, egyedi kérés, igény alapján). Az elállás megilleti a Fogyasztót, ha a megrendelt termék anyaghibás, illetve téves teljesítés vagy nem megfelelő teljesítés esetén. (a Szolgáltató nem a megfelelő szöveget gravírozta a termékre, vagy elírás történt vagy a Fogyasztó nem gravírozással rendelte meg a terméket).
4. Szavatosság
4.1. Kellékszavatosság
Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vásárló érvényesíteni már nem tudja.
Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.
Vásárló közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Ha Vásárló a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
4.2. Termékszavatosság
A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint – a 4.1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen.
Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.
Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell bizonyítania.
Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
Vásárló termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Szolgáltató) szemben gyakorolhatja.
A gyártó, forgalmazó (Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
A gyártónak, forgalmazónak (Szolgáltató) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
4.3. Jótállás
A három munkanapos cseregaranciáról, üzletben történő, személyes vásárlás esetén: csak a termék cseréjére jogosítja fel a fogyasztót, és csak abban az esetben, ha az adott termék hibás. Pénzvisszafizetésre (vagyis jogilag nézve elállásra) nem jogosít ez a garancia.
Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet.
(Ha a terméknek nincs hibája, akkor a Vásárló nem kérheti cserét, és természetesen nem is állhat el indokolás nélkül a vásárlástól! Az indoklás nélküli elállás joga csak az internetes vásárlásoknál (pontosabban minden távollévők között kötött szerződésnél) illeti meg a Vásárlót.)
Érvényesítési határidő
A 151/2003 (IX.22.) Korm. rendelet alapján a fogyasztói szerződés keretében értékesített, a rendeletben felsorolt termékekre vonatkozásában jogszabályon alapuló jótállási kötelezettség terheli (kötelező jótállás).
A Kormányrendelet szerint a kötelező jótállás időtartama:
Ha a Szolgáltató a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 15 nap lejártát követően, de az összeg alapján megállapított 1-2-3 éven belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 15 nap. E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, azonban a fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Vásárló a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta. A jótállási határidő a fogyasztási cikk Vásárló részére történő átadásakor indul, vagy ha az üzembe helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a Vásárló a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
A jótállási jogokat kizárólag a fogyasztónak minősülő Vásárló érvényesíthet.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Vásárló részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Vásárló:
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vásárló a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.
Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül Vásárlót a jótállásból fakadó jogok az 4.1 és az 4.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
A jótállás tehát nem érinti a Vásárló jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.
Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, a Vásárló békéltető testületi eljárást kezdeményezhet, a 5.2. pontban feltüntettettek alapján.
Szavatossági, jótállási igényeit Vásárló az 1. pontban megjelölt elérhetőségeken keresztül jelentheti be, érvényesítheti.
5. Jogérvényesítési lehetőségek
5.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja
Vásárló a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az 1. pontban megjelölt elérhetőségeken keresztül teheti meg.
Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőrzi - vesz fel.
Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a Vásárlónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni;
Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.
Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.
Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 14 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.
A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Vásárlót.
5.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Európiai biztottság online vitarendező weboldala.
A békéltető testületi eljárásban a vállalkozásra vonatkozó együttműködési kötelezettség (Korm. rendelet 11. §(1) bek. v) pont) szerint a folyasztó panaszaival az alábbi békéltető testülethez fordulhat:
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Elnök: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: vmkik@vmkik.hu
Amennyiben Szolgáltató és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, továbbhi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Vásárló számára:
Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon fővárosi- és megyei kormányhivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek
6. Egyéb rendelkezések
6.1. Felelősség
Vásárló a Honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
Szolgáltató kizár minden felelősséget a Honlap használói által tanúsított magatartásért. Vásárló köteles gondoskodni arról, hogy a Honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. Vásárló teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.
A Vásárlók által a Honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.
A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
Az Internet globális jellege miatt Vásárló elfogadja, hogy a Honlap használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe köteles eljárni. Amennyiben a Honlap használatával összefüggő bármely tevékenység a Vásárló államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag Vásárlót terheli a felelősség.
Amennyiben a Vásárló a Honlapon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a Szolgáltatónak. Ha a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.
6.2. Szerzői jogok
A Honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított Vásárlója a Honlapon, valamint a Honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).
A Honlap tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges. Kivétel az utolsó pontban felsorolt dokumentumok, melyek szabadonletölthetők.
A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Honlap használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Vásárlónak a Honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Honlap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.
A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a www.ezustekszer-outlet.hu domain nevére, az ehhez tartozó aldomainekre, a Szolgáltató által foglalt minden más domainnévre, annak aloldalakra, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely a Szolgáltató adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a Szolgáltató külön engedélyt ad.
Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Szolgáltató adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.
A Szolgáltatás igénybevételével Vásárló elfogadja, hogy a Szolgáltató a Szolgáltatás igénybevétele során a Vásárló által feltöltött adatokat a vonatkozó Adatvédelmi Tájékoztató keretei között bármikor és bárhol, korlátozás és külön díj fizetése nélkül felhasználhatja.
7. Az Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása
Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a Vásárlók Honlapon történő előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Honlap első használata alkalmával válnak hatályossá Vásárlóval szemben, azokat a módosítást követően leadott megrendelésekre kell alkalmazni.
8. Tulajdonjog fenntartása
A vételár teljes kifizetéséig a termék a Szolgáltató tulajdonában marad. Ha a termék a vételár teljes kifizetését megelőzően mégis – bármely okból – a Vásárló birtokába kerül, felelősséggel tartozik a Szolgáltató irányába mindazon károk tekintetében, amelyek megtérítésére senkit nem lehet kötelezni.
9. Letölthető dokumentumok
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2024.09.06.